Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

ΕΓΚΛΗΜΑ: ΧΩΡΙΣ ΦΩΣ Ο ΦΑΡΟΣ ΣΤΙΣ ΦΟΝΙΚΕΣ “ΠΟΡΤΕΣ” ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ! ΠΟΙΟΣ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΝΕΟ ΣΑΜΙΝΑ; (ΒΙΝΤΕΟ)

sam1

Έκτος λειτουργίας παραμένει για τρίτη συνεχόμενη ημέρα ο φάρος-λαμπτήρας που βρίσκεται τοποθετημένος στις βραχονησίδες ‘Πόρτες’ στο νησί της Πάρου.
Στο ίδιο σημείο πριν απο 14 χόνια και συγκεκριμένα στις 26 Σεπτεμβρίου του 2000, το επιβατηγό-οχηματαγωγό “Εξπρές Σάμινα” είχε προσκρούσει στο σύμπλεγμα των βραχονησίδων, με αποτέλεσμα να βυθιστεί και μαζί του να παρασύρει 81 απο τις 510 ανθρώπινες ψυχές που επέβαιναν σ’αυτό. Παρόλα αυτά, οι λιμενικές αρχές του νησιού μοιάζει να αδιαφορούν και δεν μεριμνούν ως οφείλουν, προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα.

sam2
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του anatropionline.gr, το συγκεκριμένο πρόβλημα διαβιβάστηκε στους αρμόδιους απο την πρώτη κιόλας στιγμή που εντοπίστηκε, αλλά δυστυχώς μέχρι και σήμερα η λιμενική αρχή δεν έχει φροντίσει να αποκαταστήσει τη βλάβη.
sam3
Αξίζει να σημειωθεί πως οι φάροι αποτελούν ένα σημαντικό βοήθημα στους ναυτιλόμενους, καθώς οι βραχονησίδες μετατρέπονται σε θάνασιμες παγίδες, ειδικά τη νύχτα, για τους ναυτικούς.
Η τραγωδία του «Εξπρές Σάμινα»
Μία από τις ημερομηνίες που δικαιώνουν το χαρακτηρισμό ως «αποφράδες» είναι η 26η Σεπτεμβρίου 2000, όταν και συνέβη το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα», βυθίζοντας στο πένθος 81 οικογένειες και σε κλυδωνισμούς την τότε κυβέρνηση Σημίτη.
Ραδιοφωνικοί σταθμοί και τηλεοπτικά κανάλια διακόπτουν το βραδινό πρόγραμμά τους. Οι δείκτες των ηλεκτρονικών ρολογιών «καρφωμένοι» στις 22:15.
Η έκτακτη είδηση που μεταδίδουν τα ΜΜΕ μοιάζει απίστευτη: «Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο “Εξπρές Σάμινα” βυθίστηκε ανοιχτά της Πάρου, παρασύροντας στο βυθό άγνωστο, μέχρι στιγμής, αριθμό ανθρώπων».
Στα νερά του Αιγαίου, λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά από το λιμάνι της Πάρου, 472 επιβάτες και 61 μέλη του πληρώματος του «Εξπρές Σάμινα» καλούνται να δώσουν αγώνα επιβίωσης.
Το πλοίο έχει χτυπήσει με την πλώρη στις βραχονησίδες Πόρτες και μέσα σε 25 λεπτά της ώρας βυθίζεται.
Ο γιγάντιος μεταλλικός σκελετός γίνεται τάφος για 81 ψυχές. Ευτυχώς, πολλές περισσότερες (452) θα σωθούν χάρις στον ηρωισμό των ψαράδων του νησιού.
Οι πρώτοι διασωθέντες αποβιβάζονται με τα αλιευτικά στην στεριά και προωθούνται στο Κέντρο Υγείας Πάρου, για να μεταφερθούν στη συνέχεια και να φιλοξενηθούν σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια που προσέφερε ο δήμος.
Με το πρώτο φως της ημέρας αποκαλύπτεται το μέγεθος της ναυτικής τραγωδίας, που είναι η μεγαλύτερη στη χώρα από την εποχή της Φαλκονέρας (08/12/1966).
Οι εμφανείς αίτιες για την βύθιση του Σάμινα σύμφωνα και με τα πορίσματα είναι οι παρακάτω:
Τα ανοικτά στεγανά. Πρόκειται για τις υδατοστεγείς μπουκαπόρτες οι οποίες ήταν ανοικτές, αφού κανείς δεν φρόντισε να τις κλείσει. Η ευθύνη για το ασφάλισμα των μπουκαπορτών βαρύνει τον Α’ μηχανικό.
Τα 17 ανασφάλιστα φορτηγά που μετακινήθηκαν με αποτέλεσμα να πάρει κλίση το πλοίο και να επιταχυνθεί η βύθιση του.
Τα παλιά και κακοσυντηρημένα σωστικά μέσα. Μια από τις σωσίβιες λέμβους δεν λειτούργησε και οι ναυαγοί που είχαν επιβιβαστεί σε αυτή παρασυρθήκαν από τα κύματα, ενώ τα σωσίβια ήταν τριών δεκαετιών.
Η λάθος ενημέρωση του κέντρου συντονισμού διάσωσης.
Οι λανθασμένες ενέργειες και οι παραλείψεις του πλοιάρχου Β.Γιαννάκη και του υποπλοιάρχου Αν.Ψυχογιού.
Το ότι πλοίο ταξίδευε τον τελευταίο μήνα πριν από το ναυάγιο χωρίς τα αναγκαία πιστοποιητικά και δεν υπήρχαν λίστα επιβατών ούτε σχέδιο εγκατάλειψης του.
Ο πλοίαρχος Βασίλης Γιαννάκης καταδικάστηκε σε κάθειρξη 12 ετών για τα εγκλήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της σωματικής βλάβης από αμέλεια και της διατάραξης της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας με ενδεχόμενο δόλο. Μαζί με τον Γιαννάκη καταδικάστηκαν ο υποπλοίαρχος Αν. Ψυχογιός σε κάθειρξη 12 ετών και 10 μηνών, ο Α΄ μηχανικός Γ. Σκιαδαρέσης σε κάθειρξη 7 ετών, ο ύπαρχος Γ. Τριαντάφυλλος σε φυλάκιση 5 ετών και οι υπεύθυνοι της πλοιοκτήτριας εταιρείας (Μinoan Flying Dolphins) Κ. Κληρονόμος και Ν. Βικάτος σε φυλάκιση 2 ετών έκαστος.
Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μinoan Flying Dolphins, Παντελής Σφηνιάς, μη αντέχοντας το βάρος της τραγωδίας και της πίεσης που του ασκήθηκε έδωσε τέλος στη ζωή του πέφτοντας από τον έκτο όροφο του κτιρίου της εταιρείας στην Ακτή Κονδύλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια :