Στην συγκυβέρνηση “σκοτώνονται” Ν.Δ και ΠΑΣΟΚ για να λανσάρουν στο λαό ποιος πρωτοσκέφθηκε τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες. Ο Βενιζέλος διεκδικεί μεγάλο κομμάτι από την πίτα της κοινωνικής ευαισθησίας, επειδή ο “δικός” του Γιώργος Σταυρακάκης ήταν ο συντάκτης της γνωµοδότησης αλλά προς το παρόν φωνάζει ότι εκείνος ήταν που επέμεινε για τη διανομή μέρους του πρωτογενούς πλεονάσματος στους άπορους και τους άστεγους.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Βενιζέλος απειλεί θεούς και δαίμονες-ακόμα και να ρίξει την κυβέρνηση- αν δεν “χρεωθεί” επικοινωνιακά το ΠΑΣΟΚ την έγκριση από την Ε.Ε. της γνωμοδότησης για την «καταπολέµηση της ανεργίας και των κοινωνικών συνεπειών της κρίσης». Κατηγορεί μάλιστα τον Αντώνη Σαμαρά πως διαφημίζει το πρόγραμμα στήριξης των αστέγων ως δική του προσωπική επιτυχία ενώ τα κονδύλια εξασφαλίστηκαν με την συνδρομή του ΠΑΣΟΚ.
Διαβάστε την σχετική γνωμοδότηση που αποκάλυψε το ΜΑΚΕΛΕΙΟ 4 την οποία υπογράφει ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Σταυρακάκης. Να θυμίσουμε ο Γιώργος Σταυρακάκης είναι ο πρώτος Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης και συμμετέχει επίσης στις Επιτροπές Ελέγχου του Προϋπολογισμού και Προϋπολογισμών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
ΓΝΩΜΟ∆ΟΤΗΣΗ
της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης
προς την Επιτροπή Προϋπολογισµών
σχετικά µε τη θέση του Συµβουλίου όσον αφορά το σχέδιο γενικού
προϋπολογισµού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το οικονοµικό έτος 2014
(13176/2013 – C7-0260/2013 – 2013/2145(BUD))
Συντάκτης γνωµοδότησης: Γεώργιος Σταυρακάκης
της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης
προς την Επιτροπή Προϋπολογισµών
σχετικά µε τη θέση του Συµβουλίου όσον αφορά το σχέδιο γενικού
προϋπολογισµού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το οικονοµικό έτος 2014
(13176/2013 – C7-0260/2013 – 2013/2145(BUD))
Συντάκτης γνωµοδότησης: Γεώργιος Σταυρακάκης
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Μολονότι αναγνωρίζεται ότι η οικονοµία της Ένωσης ανακάµπτει µε βραδείς ρυθµούς και
δείχνει µερικές θετικές τάσεις, η πλήρης ανάκαµψη αργεί ακόµη. Στο πλαίσιο αυτό, η
Επιτροπή συνιστά να επικεντρωθεί το ενδιαφέρον στις πέντε προτεραιότητες που
καθορίζονται στην Ετήσια Επισκόπηση της Ανάπτυξης για το 2013, και συγκεκριµένα
«επιδίωξη διαφοροποιηµένης φιλοαναπτυξιακής δηµοσιονοµικής εξυγίανσης»,
«αποκατάσταση της κανονικής χορήγησης δανείων προς την οικονοµία», «προώθηση της
ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας για το παρόν και το µέλλον», «καταπολέµηση της
ανεργίας και των κοινωνικών συνεπειών της κρίσης» και «εκσυγχρονισµός της δηµόσιας
διοίκησης».
Με βάση την ευθυγράµµιση των πολιτικών της Ένωσης και της πολιτικής συνοχής
συγκεκριµένα, µε την στρατηγική Ευρώπη 2020, η Επιτροπή τονίζει τον ρόλο που µπορεί να
διαδραµατίσει αυτός ο τοµέας πολιτικής για την επίτευξη της στρατηγικής Ευρώπη 2020,
δηλώνοντας συγχρόνως ότι ο γενικός στόχος της πολιτικής συνοχής είναι η µείωση των
ανισοτήτων µεταξύ των περιφερειών και η επίτευξη οικονοµικής, κοινωνικής και εδαφικής
συνοχής.
Η Επιτροπή υπενθυµίζει επίσης ότι η επιτυχής ολοκλήρωση των τρεχόντων προγραµµάτων
απαιτεί επαρκές επίπεδο πιστώσεων πληρωµών, προκειµένου να επιτραπεί η εκπλήρωση
υποχρεώσεων προς δικαιούχους χρηµατοδότησης από την ΕΕ.
Ο συντάκτης γνωµοδότησης υπογραµµίζει την αδιαµφισβήτητη προστιθέµενη αξία της
πολιτικής συνοχής που συνιστά βασικό επενδυτικό εργαλείο της Ένωσης, συµβάλλοντας σε
µακροπρόθεσµη διαρθρωτική ανάπτυξη, χρησιµεύοντας ως καταλύτης για την ανάπτυξη και
τη δηµιουργία θέσεων εργασίας, και που µπορεί να συνδράµει τα κράτη µέλη και τις
περιφέρεις της Ένωσης στην αντιµετώπιση της τρέχουσας χρηµατοπιστωτικής και
οικονοµικής κρίσης. Είναι ως εκ τούτου επιτακτική ανάγκη να προβλεφθεί επαρκές επίπεδο
χρηµατοδότησης που θα επιτρέψει την µείωση των εκκρεµών πληρωµών, οι οποίες είναι
εξαιρετικά υψηλές, ιδιαίτερα στον Τοµέα 1β.
δείχνει µερικές θετικές τάσεις, η πλήρης ανάκαµψη αργεί ακόµη. Στο πλαίσιο αυτό, η
Επιτροπή συνιστά να επικεντρωθεί το ενδιαφέρον στις πέντε προτεραιότητες που
καθορίζονται στην Ετήσια Επισκόπηση της Ανάπτυξης για το 2013, και συγκεκριµένα
«επιδίωξη διαφοροποιηµένης φιλοαναπτυξιακής δηµοσιονοµικής εξυγίανσης»,
«αποκατάσταση της κανονικής χορήγησης δανείων προς την οικονοµία», «προώθηση της
ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας για το παρόν και το µέλλον», «καταπολέµηση της
ανεργίας και των κοινωνικών συνεπειών της κρίσης» και «εκσυγχρονισµός της δηµόσιας
διοίκησης».
Με βάση την ευθυγράµµιση των πολιτικών της Ένωσης και της πολιτικής συνοχής
συγκεκριµένα, µε την στρατηγική Ευρώπη 2020, η Επιτροπή τονίζει τον ρόλο που µπορεί να
διαδραµατίσει αυτός ο τοµέας πολιτικής για την επίτευξη της στρατηγικής Ευρώπη 2020,
δηλώνοντας συγχρόνως ότι ο γενικός στόχος της πολιτικής συνοχής είναι η µείωση των
ανισοτήτων µεταξύ των περιφερειών και η επίτευξη οικονοµικής, κοινωνικής και εδαφικής
συνοχής.
Η Επιτροπή υπενθυµίζει επίσης ότι η επιτυχής ολοκλήρωση των τρεχόντων προγραµµάτων
απαιτεί επαρκές επίπεδο πιστώσεων πληρωµών, προκειµένου να επιτραπεί η εκπλήρωση
υποχρεώσεων προς δικαιούχους χρηµατοδότησης από την ΕΕ.
Ο συντάκτης γνωµοδότησης υπογραµµίζει την αδιαµφισβήτητη προστιθέµενη αξία της
πολιτικής συνοχής που συνιστά βασικό επενδυτικό εργαλείο της Ένωσης, συµβάλλοντας σε
µακροπρόθεσµη διαρθρωτική ανάπτυξη, χρησιµεύοντας ως καταλύτης για την ανάπτυξη και
τη δηµιουργία θέσεων εργασίας, και που µπορεί να συνδράµει τα κράτη µέλη και τις
περιφέρεις της Ένωσης στην αντιµετώπιση της τρέχουσας χρηµατοπιστωτικής και
οικονοµικής κρίσης. Είναι ως εκ τούτου επιτακτική ανάγκη να προβλεφθεί επαρκές επίπεδο
χρηµατοδότησης που θα επιτρέψει την µείωση των εκκρεµών πληρωµών, οι οποίες είναι
εξαιρετικά υψηλές, ιδιαίτερα στον Τοµέα 1β.
ΣΧΕ∆ΙΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Κατά την εκπόνηση των δηµοσιονοµικών της προβλέψεων, η Επιτροπή υπολόγισε τις
δηµοσιονοµικές ανάγκες λαµβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις και τους φακέλους των
πολυετών δηµοσιονοµικών προοπτικών 2014-2020, όπως προτείνονται µε βάση τα
συµπεράσµατα του Ευρωπαϊκού Συµβουλίου στις 7-8 Φεβρουαρίου 2013 και επί των οποίων
υπάρχει πολιτική συµφωνία που επετεύχθη από τα όργανα στις 27 Ιουνίου 2013.
Ο συντάκτης θεωρεί ότι, παρά τις ιδιαίτερες περιστάσεις της έγκρισης του σχεδίου
προϋπολογισµού 2014, η Επιτροπή είναι το µόνο όργανο το οποίο διαθέτει τις πληροφορίες
που του επιτρέπουν να έχει εικόνα των πραγµατικών δηµοσιονοµικών αναγκών όλων των
περιφερειών. Ωστόσο, διερωτάται κατά πόσον η Επιτροπή έχει υπολογίσει τον αντίκτυπο της
συµφωνηµένης εκ των προτέρων καταβολής των ειδικών πόρων που περιέχονται στην
συµφωνία για το Π∆Π και της προτεινόµενης αύξησης στα ποσοστά συγχρηµατοδότησης σε
εκείνα τα κράτη µέλη που αντιµετωπίζουν ή απειλούνται µε σοβαρές δυσχέρειες σε σχέση µε
PE514.867v02-00 4/8 AD\1004142EL.doc
EL
την χρηµατοπιστωτική τους σταθερότητα και τον αντίκτυπο της προτεινόµενης παράτασης
κατά ένα έτος της προθεσµίας αυτόµατης αποδέσµευσης για µερικά κράτη µέλη.
δηµοσιονοµικές ανάγκες λαµβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις και τους φακέλους των
πολυετών δηµοσιονοµικών προοπτικών 2014-2020, όπως προτείνονται µε βάση τα
συµπεράσµατα του Ευρωπαϊκού Συµβουλίου στις 7-8 Φεβρουαρίου 2013 και επί των οποίων
υπάρχει πολιτική συµφωνία που επετεύχθη από τα όργανα στις 27 Ιουνίου 2013.
Ο συντάκτης θεωρεί ότι, παρά τις ιδιαίτερες περιστάσεις της έγκρισης του σχεδίου
προϋπολογισµού 2014, η Επιτροπή είναι το µόνο όργανο το οποίο διαθέτει τις πληροφορίες
που του επιτρέπουν να έχει εικόνα των πραγµατικών δηµοσιονοµικών αναγκών όλων των
περιφερειών. Ωστόσο, διερωτάται κατά πόσον η Επιτροπή έχει υπολογίσει τον αντίκτυπο της
συµφωνηµένης εκ των προτέρων καταβολής των ειδικών πόρων που περιέχονται στην
συµφωνία για το Π∆Π και της προτεινόµενης αύξησης στα ποσοστά συγχρηµατοδότησης σε
εκείνα τα κράτη µέλη που αντιµετωπίζουν ή απειλούνται µε σοβαρές δυσχέρειες σε σχέση µε
PE514.867v02-00 4/8 AD\1004142EL.doc
EL
την χρηµατοπιστωτική τους σταθερότητα και τον αντίκτυπο της προτεινόµενης παράτασης
κατά ένα έτος της προθεσµίας αυτόµατης αποδέσµευσης για µερικά κράτη µέλη.
ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΠΟΡΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ
Ο προτεινόµενος καταµερισµός µεταξύ διαφόρων πιστώσεων και ταµείων έχει ως εξής:
Στα πλαίσια του προτεινόµενου συνολικού επιπέδου πιστώσεων υποχρεώσεων ύψους
47.560,6 εκατοµµύρια ευρώ για τον τοµέα 1β (-13,5% σε σύγκριση µε το 2013), οι συνολικές
πιστώσεις υποχρεώσεων για τα ∆ιαρθρωτικά Ταµεία (ΕΤΠΑ και ΕΚΤ) ανέρχονται σε
38.088,2 εκατοµµύρια ευρώ, εκ των οποίων 1.804,1 εκατοµµύρια ευρώ είναι για το αίτηµα
συµπληρωµατικής πληρωµής υπέρ της Πρωτοβουλίας για την απασχόληση των νέων, 8.922,4
εκατοµµύρια ευρώ για το Ταµείο Συνοχής και 365,1 εκατοµµύρια ευρώ για το Ταµείο
Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους.
Το προτεινόµενο επίπεδο πιστώσεων πληρωµών είναι σηµαντικά χαµηλότερο, και
συγκεκριµένα -9,3% σε σχέση µε το 2013, και ανέρχεται στο ποσό των 51.093,7
εκατοµµυρίων ευρώ, το οποίο καθορίστηκε βάσει των εκτιµήσεων σχετικά µε την εξέλιξη
των ενδιάµεσων πληρωµών 2007-2013 (46.765,5 εκατοµµύρια ευρώ, και συγκεκριµένα
91,4% των συνολικών εκτιµήσεων πληρωµών για το 2014 στο πλαίσιο του τοµέα 1β), της
µείωσης κατά 83% των πιστώσεων πληρωµών για το κλείσιµο της περιόδου 2000-2006, και
του νέου ποσού αρχικής προχρηµατοδότησης το 2014 µειωµένου κατά 1% στο πλαίσιο του
ΕΤΠΑ, του ΕΚΤ και του Ταµείου Συνοχής (ή 1,5% για τα κράτη µέλη που λαµβάνουν
οικονοµική συνδροµή).
Ο συντάκτης εκφράζει την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι η Επιτροπή χρησιµοποίησε
ως βάση για την προχρηµατοδότηση το ποσό που συµφωνήθηκε στα συµπεράσµατα του
Ευρωπαϊκού Συµβουλίου τον Φεβρουάριο 2013, βασιζόµενη στο γεγονός ότι αποτελεί
αντικείµενο εν εξελίξει τοµεακών διαπραγµατεύσεων µεταξύ των οργάνων για την
µελλοντική πολιτική συνοχής, η οποία εµπίπτει στο πλαίσιο της συναπόφασης, µε κίνδυνο να
προεξοφλείται το αποτέλεσµα των διαπραγµατεύσεων αυτών.
Εκφράζει επίσης την έκπληξή του για το γεγονός ότι ενώ περισσότερες από τις µισές
πιστώσεις πληρωµών (52%) προορίζονται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις της ΕΕ
καλύπτοντας αναλήψεις υποχρεώσεων του παρελθόντος, το υπόλοιπο προς εκκαθάριση
(ΥΠΕ) εξακολουθεί να αυξάνεται.
Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι η Επιτροπή βασίζει τις γενικές της εκτιµήσεις στην υπόθεση ότι
οι πρόσθετες πιστώσεις πληρωµών ύψους 11, 2 εκατοµµυρίων ευρώ όπως ζητήθηκε µέσω του
σχεδίου διορθωτικού προϋπολογισµού 2/2013 θα εγκριθούν στο ακέραιο κατά τη διάρκεια
του 2013, γεγονός ιδιαίτερα σηµαντικό για τον τοµέα 1β.
Στα πλαίσια του προτεινόµενου συνολικού επιπέδου πιστώσεων υποχρεώσεων ύψους
47.560,6 εκατοµµύρια ευρώ για τον τοµέα 1β (-13,5% σε σύγκριση µε το 2013), οι συνολικές
πιστώσεις υποχρεώσεων για τα ∆ιαρθρωτικά Ταµεία (ΕΤΠΑ και ΕΚΤ) ανέρχονται σε
38.088,2 εκατοµµύρια ευρώ, εκ των οποίων 1.804,1 εκατοµµύρια ευρώ είναι για το αίτηµα
συµπληρωµατικής πληρωµής υπέρ της Πρωτοβουλίας για την απασχόληση των νέων, 8.922,4
εκατοµµύρια ευρώ για το Ταµείο Συνοχής και 365,1 εκατοµµύρια ευρώ για το Ταµείο
Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους.
Το προτεινόµενο επίπεδο πιστώσεων πληρωµών είναι σηµαντικά χαµηλότερο, και
συγκεκριµένα -9,3% σε σχέση µε το 2013, και ανέρχεται στο ποσό των 51.093,7
εκατοµµυρίων ευρώ, το οποίο καθορίστηκε βάσει των εκτιµήσεων σχετικά µε την εξέλιξη
των ενδιάµεσων πληρωµών 2007-2013 (46.765,5 εκατοµµύρια ευρώ, και συγκεκριµένα
91,4% των συνολικών εκτιµήσεων πληρωµών για το 2014 στο πλαίσιο του τοµέα 1β), της
µείωσης κατά 83% των πιστώσεων πληρωµών για το κλείσιµο της περιόδου 2000-2006, και
του νέου ποσού αρχικής προχρηµατοδότησης το 2014 µειωµένου κατά 1% στο πλαίσιο του
ΕΤΠΑ, του ΕΚΤ και του Ταµείου Συνοχής (ή 1,5% για τα κράτη µέλη που λαµβάνουν
οικονοµική συνδροµή).
Ο συντάκτης εκφράζει την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι η Επιτροπή χρησιµοποίησε
ως βάση για την προχρηµατοδότηση το ποσό που συµφωνήθηκε στα συµπεράσµατα του
Ευρωπαϊκού Συµβουλίου τον Φεβρουάριο 2013, βασιζόµενη στο γεγονός ότι αποτελεί
αντικείµενο εν εξελίξει τοµεακών διαπραγµατεύσεων µεταξύ των οργάνων για την
µελλοντική πολιτική συνοχής, η οποία εµπίπτει στο πλαίσιο της συναπόφασης, µε κίνδυνο να
προεξοφλείται το αποτέλεσµα των διαπραγµατεύσεων αυτών.
Εκφράζει επίσης την έκπληξή του για το γεγονός ότι ενώ περισσότερες από τις µισές
πιστώσεις πληρωµών (52%) προορίζονται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις της ΕΕ
καλύπτοντας αναλήψεις υποχρεώσεων του παρελθόντος, το υπόλοιπο προς εκκαθάριση
(ΥΠΕ) εξακολουθεί να αυξάνεται.
Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι η Επιτροπή βασίζει τις γενικές της εκτιµήσεις στην υπόθεση ότι
οι πρόσθετες πιστώσεις πληρωµών ύψους 11, 2 εκατοµµυρίων ευρώ όπως ζητήθηκε µέσω του
σχεδίου διορθωτικού προϋπολογισµού 2/2013 θα εγκριθούν στο ακέραιο κατά τη διάρκεια
του 2013, γεγονός ιδιαίτερα σηµαντικό για τον τοµέα 1β.
ΚΥΡΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 2014
Η Επιτροπή ορίζει τέσσερις κύριες προτεραιότητες για την εκτέλεση του προϋπολογισµού
2014: ενίσχυση των ενεργειών για τους νέους και τις µικροµεσαίες επιχειρήσεις, εφαρµογή
των νέων προγραµµάτων στα πλαίσια του Π∆Π 2014-2020, εκπλήρωση των υποχρεώσεων
της ΕΕ και, τέλος, περιορισµός διοικητικών δαπανών. Μια από τις πλέον αντιπροσωπευτικές
δράσεις στο πλαίσιο του προσεχούς δηµοσιονοµικού πλαισίου είναι η νέα Πρωτοβουλία για
την Απασχόληση των Νέων, για την οποία η Επιτροπή έχει προτείνει εκ των προτέρων
AD\1004142EL.doc 5/8 PE514.867v02-00
EL
κάλυψη των δαπανών µε ποσό ύψους 6 εκατοµµυρίων ευρώ σε πιστώσεις αναλήψεων
υποχρεώσεων εντός των δύο πρώτων ετών, αρχίζοντας µε ανάληψη υποχρέωσης ύψους 3,4
εκατοµµυρίων ευρώ το 2014.
Επί τη βάσει της ευθυγράµµισης της πολιτικής συνοχής µε την στρατηγική Ευρώπη 2020, η
Επιτροπή επιδιώκει να εστιάσει στην έγκαιρη έγκριση και έναρξη των νέων προγραµµάτων,
στην µεγιστοποίηση του αντικτύπου της πολιτικής και στην ενίσχυση της διαδικασίας
στρατηγικού προγραµµατισµού εξασφαλίζοντας ευρωπαϊκή προστιθέµενη αξία και
βελτιώνοντας την ποιότητα της δαπάνης.
PE514.867v02-00 6/8 AD\1004142EL.doc
EL
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης καλεί την Επιτροπή Προϋπολογισµών, που είναι
αρµόδια επί της ουσίας, να συµπεριλάβει στην πρόταση ψηφίσµατός της τις ακόλουθες
προτάσεις:
1. διερωτάται κατά πόσον τα ποσά που ενεγράφησαν στο σχέδιο προϋπολογισµού 2014 για
τον τοµέα 1β επαρκούν για την κάλυψη των ελάχιστων αναγκών και στόχων της
περιφερειακής πολιτικής όπως ορίζονται από την Ένωση στην Συνθήκη·
2. επισηµαίνει µε ανησυχία τη µείωση στις πιστώσεις αναλήψεων υποχρεώσεων στα πλαίσια
του τοµέα 1β κατά 13,5% σε 47.560,6 εκατοµµύρια ευρώ και τη µείωση σε πιστώσεις
πληρωµών κατά 9,3%, σε 51.093,7 εκατοµµύρια ευρώ το 2013, ενώ το τελευταίο ποσό
περιλαµβάνει το ποσό των 46.765,5 εκατοµµυρίων ευρώ που προβλέπεται για τις
ενδιάµεσες πληρωµές 2007-2013, και µια µείωση κατά 83% σε 592,0 εκατοµµύρια ευρώ
σε πληρωµές για το κλείσιµο της περιόδου 2000-2006·
3. επισηµαίνει ότι, σύµφωνα µε την Επιτροπή, το σχέδιο προϋπολογισµού 2014 είναι
µεταβατικό, µε περισσότερες από τις µισές πιστώσεις πληρωµών (52%) να προορίζονται
για την κάλυψη υπολοίπων προς εκκαθάριση και για την ολοκλήρωση παλαιών
προγραµµάτων· εκφράζει ωστόσο την έκπληξη του για το γεγονός ότι το επίπεδο των
ΥΠΕ εξακολουθεί να αυξάνεται·
4. ζητεί περαιτέρω διευκρινίσεις για το κατά πόσον η Επιτροπή υπολόγισε τον αντίκτυπο
του συµφωνηθέντος εκ των προτέρων εφοδιασµού ειδικών πόρων που περιέχονται στην
συµφωνία για το Π∆Π, της προτεινόµενης αύξησης στα ποσοστά συγχρηµατοδότησης για
εκείνα τα κράτη µέλη που αντιµετωπίζουν ή απειλούνται µε σοβαρές δυσχέρειες
αναφορικά µε την δηµοσιονοµική τους σταθερότητα και τον αντίκτυπο της προτεινόµενης
παράτασης κατά ένα έτος της περιόδου αυτόµατης αποδέσµευσης για µερικά κράτη µέλη·
5. εκφράζει την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι η Επιτροπή έχει λάβει ως βάση για την
προχρηµατοδότηση το επίπεδο που συµφωνήθηκε από το Ευρωπαϊκό Συµβούλιο τον
Φεβρουάριο 2013, ένα θέµα που αποτελεί αντικείµενο των εν εξελίξει τοµεακών
διαπραγµατεύσεων µεταξύ των οργάνων, κατά τις οποίες το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει
το δικαίωµα συναπόφασης, µε κίνδυνο ως εκ τούτου να προεξοφλείται το αποτέλεσµα
αυτών των διαπραγµατεύσεων· υπενθυµίζει ότι η προχρηµατοδότηση έχει ουσιαστική
σηµασία εφόσον τα κράτη µέλη και οι περιφέρειες χρειάζονται επαρκή χρηµατοδότηση
κατά την έναρξη της περιόδου για να επενδύσουν σε προγράµµατα που θα συνεισφέρουν
στις προσπάθειες αντιµετώπισης της τρέχουσας οικονοµικής και χρηµατοπιστωτικής
κρίσης· επαναλαµβάνει, εν προκειµένω, τη θέση της Επιτροπής περιφερειακής ανάπτυξης
που συνίσταται στη διατήρηση των ίδιων ποσοστών προχρηµατοδότησης µε την
τρέχουσα περίοδο, εφόσον η κρίση συνεχίζεται·
6. επαναλαµβάνει τη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σύµφωνα µε την οποία δεν
πρόκειται να υπάρξει ψηφοφορία έγκρισης του κανονισµού Π∆Π εκτός και αν δοθούν
απόλυτες διαβεβαιώσεις ότι θα καλυφθούν πλήρως οι εκκρεµείς εντολές πληρωµής για το
2013· επιµένει ότι το Συµβούλιο οφείλει να τιµήσει τη πολιτική του δέσµευση και να
εγκρίνει χωρίς χρονοτριβή έναν επιπλέον διορθωτικό προϋπολογισµό προκειµένου να
AD\1004142EL.doc 7/8 PE514.867v02-00
EL
αποφευχθεί οποιαδήποτε έλλειψη σε πιστώσεις πληρωµών που θα µπορούσε να οδηγήσει
σε διαρθρωτικό έλλειµµα στον προϋπολογισµό της ΕΕ στα τέλη του 2013· δηλώνει ότι το
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν θα δώσει τη συγκατάθεσή του στον κανονισµό Π∆Π ή δεν
θα εγκρίνει τον Προϋπολογισµό 2014 έως ότου αυτός ο νέος διορθωτικός
προϋπολογισµός, ο οποίος θα καλύπτει το εναποµείναν έλλειµµα όπως προσδιορίζεται
από την Επιτροπή, εγκριθεί από το Συµβούλιο·
7. επισηµαίνει ότι το πρόγραµµα «απασχόληση των νέων» που αποφασίσθηκε από το
Ευρωπαϊκό Συµβούλιο στις 27-28 Ιουνίου 2013 εφαρµόζεται στις περιφέρειες όπου η
ανεργία των νέων υπερβαίνει το 25% και είναι ως εκ τούτου απαραίτητο οι σχετικές
στατιστικές της Eurostat να αναφέρονται σε όλες τις περιφέρειες της Ευρώπης, γεγονός
που δεν συµβαίνει έως τώρα·
8. καλεί την Επιτροπή να υποστηρίξει και να υλοποιήσει όλα τα δοκιµαστικά σχέδια, τις
προπαρασκευαστικές ενέργειες και τα µέτρα τεχνικής βοήθειας που προτείνονται από την
Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης για τον τοµέα 1β.
2014: ενίσχυση των ενεργειών για τους νέους και τις µικροµεσαίες επιχειρήσεις, εφαρµογή
των νέων προγραµµάτων στα πλαίσια του Π∆Π 2014-2020, εκπλήρωση των υποχρεώσεων
της ΕΕ και, τέλος, περιορισµός διοικητικών δαπανών. Μια από τις πλέον αντιπροσωπευτικές
δράσεις στο πλαίσιο του προσεχούς δηµοσιονοµικού πλαισίου είναι η νέα Πρωτοβουλία για
την Απασχόληση των Νέων, για την οποία η Επιτροπή έχει προτείνει εκ των προτέρων
AD\1004142EL.doc 5/8 PE514.867v02-00
EL
κάλυψη των δαπανών µε ποσό ύψους 6 εκατοµµυρίων ευρώ σε πιστώσεις αναλήψεων
υποχρεώσεων εντός των δύο πρώτων ετών, αρχίζοντας µε ανάληψη υποχρέωσης ύψους 3,4
εκατοµµυρίων ευρώ το 2014.
Επί τη βάσει της ευθυγράµµισης της πολιτικής συνοχής µε την στρατηγική Ευρώπη 2020, η
Επιτροπή επιδιώκει να εστιάσει στην έγκαιρη έγκριση και έναρξη των νέων προγραµµάτων,
στην µεγιστοποίηση του αντικτύπου της πολιτικής και στην ενίσχυση της διαδικασίας
στρατηγικού προγραµµατισµού εξασφαλίζοντας ευρωπαϊκή προστιθέµενη αξία και
βελτιώνοντας την ποιότητα της δαπάνης.
PE514.867v02-00 6/8 AD\1004142EL.doc
EL
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης καλεί την Επιτροπή Προϋπολογισµών, που είναι
αρµόδια επί της ουσίας, να συµπεριλάβει στην πρόταση ψηφίσµατός της τις ακόλουθες
προτάσεις:
1. διερωτάται κατά πόσον τα ποσά που ενεγράφησαν στο σχέδιο προϋπολογισµού 2014 για
τον τοµέα 1β επαρκούν για την κάλυψη των ελάχιστων αναγκών και στόχων της
περιφερειακής πολιτικής όπως ορίζονται από την Ένωση στην Συνθήκη·
2. επισηµαίνει µε ανησυχία τη µείωση στις πιστώσεις αναλήψεων υποχρεώσεων στα πλαίσια
του τοµέα 1β κατά 13,5% σε 47.560,6 εκατοµµύρια ευρώ και τη µείωση σε πιστώσεις
πληρωµών κατά 9,3%, σε 51.093,7 εκατοµµύρια ευρώ το 2013, ενώ το τελευταίο ποσό
περιλαµβάνει το ποσό των 46.765,5 εκατοµµυρίων ευρώ που προβλέπεται για τις
ενδιάµεσες πληρωµές 2007-2013, και µια µείωση κατά 83% σε 592,0 εκατοµµύρια ευρώ
σε πληρωµές για το κλείσιµο της περιόδου 2000-2006·
3. επισηµαίνει ότι, σύµφωνα µε την Επιτροπή, το σχέδιο προϋπολογισµού 2014 είναι
µεταβατικό, µε περισσότερες από τις µισές πιστώσεις πληρωµών (52%) να προορίζονται
για την κάλυψη υπολοίπων προς εκκαθάριση και για την ολοκλήρωση παλαιών
προγραµµάτων· εκφράζει ωστόσο την έκπληξη του για το γεγονός ότι το επίπεδο των
ΥΠΕ εξακολουθεί να αυξάνεται·
4. ζητεί περαιτέρω διευκρινίσεις για το κατά πόσον η Επιτροπή υπολόγισε τον αντίκτυπο
του συµφωνηθέντος εκ των προτέρων εφοδιασµού ειδικών πόρων που περιέχονται στην
συµφωνία για το Π∆Π, της προτεινόµενης αύξησης στα ποσοστά συγχρηµατοδότησης για
εκείνα τα κράτη µέλη που αντιµετωπίζουν ή απειλούνται µε σοβαρές δυσχέρειες
αναφορικά µε την δηµοσιονοµική τους σταθερότητα και τον αντίκτυπο της προτεινόµενης
παράτασης κατά ένα έτος της περιόδου αυτόµατης αποδέσµευσης για µερικά κράτη µέλη·
5. εκφράζει την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι η Επιτροπή έχει λάβει ως βάση για την
προχρηµατοδότηση το επίπεδο που συµφωνήθηκε από το Ευρωπαϊκό Συµβούλιο τον
Φεβρουάριο 2013, ένα θέµα που αποτελεί αντικείµενο των εν εξελίξει τοµεακών
διαπραγµατεύσεων µεταξύ των οργάνων, κατά τις οποίες το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει
το δικαίωµα συναπόφασης, µε κίνδυνο ως εκ τούτου να προεξοφλείται το αποτέλεσµα
αυτών των διαπραγµατεύσεων· υπενθυµίζει ότι η προχρηµατοδότηση έχει ουσιαστική
σηµασία εφόσον τα κράτη µέλη και οι περιφέρειες χρειάζονται επαρκή χρηµατοδότηση
κατά την έναρξη της περιόδου για να επενδύσουν σε προγράµµατα που θα συνεισφέρουν
στις προσπάθειες αντιµετώπισης της τρέχουσας οικονοµικής και χρηµατοπιστωτικής
κρίσης· επαναλαµβάνει, εν προκειµένω, τη θέση της Επιτροπής περιφερειακής ανάπτυξης
που συνίσταται στη διατήρηση των ίδιων ποσοστών προχρηµατοδότησης µε την
τρέχουσα περίοδο, εφόσον η κρίση συνεχίζεται·
6. επαναλαµβάνει τη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σύµφωνα µε την οποία δεν
πρόκειται να υπάρξει ψηφοφορία έγκρισης του κανονισµού Π∆Π εκτός και αν δοθούν
απόλυτες διαβεβαιώσεις ότι θα καλυφθούν πλήρως οι εκκρεµείς εντολές πληρωµής για το
2013· επιµένει ότι το Συµβούλιο οφείλει να τιµήσει τη πολιτική του δέσµευση και να
εγκρίνει χωρίς χρονοτριβή έναν επιπλέον διορθωτικό προϋπολογισµό προκειµένου να
AD\1004142EL.doc 7/8 PE514.867v02-00
EL
αποφευχθεί οποιαδήποτε έλλειψη σε πιστώσεις πληρωµών που θα µπορούσε να οδηγήσει
σε διαρθρωτικό έλλειµµα στον προϋπολογισµό της ΕΕ στα τέλη του 2013· δηλώνει ότι το
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν θα δώσει τη συγκατάθεσή του στον κανονισµό Π∆Π ή δεν
θα εγκρίνει τον Προϋπολογισµό 2014 έως ότου αυτός ο νέος διορθωτικός
προϋπολογισµός, ο οποίος θα καλύπτει το εναποµείναν έλλειµµα όπως προσδιορίζεται
από την Επιτροπή, εγκριθεί από το Συµβούλιο·
7. επισηµαίνει ότι το πρόγραµµα «απασχόληση των νέων» που αποφασίσθηκε από το
Ευρωπαϊκό Συµβούλιο στις 27-28 Ιουνίου 2013 εφαρµόζεται στις περιφέρειες όπου η
ανεργία των νέων υπερβαίνει το 25% και είναι ως εκ τούτου απαραίτητο οι σχετικές
στατιστικές της Eurostat να αναφέρονται σε όλες τις περιφέρειες της Ευρώπης, γεγονός
που δεν συµβαίνει έως τώρα·
8. καλεί την Επιτροπή να υποστηρίξει και να υλοποιήσει όλα τα δοκιµαστικά σχέδια, τις
προπαρασκευαστικές ενέργειες και τα µέτρα τεχνικής βοήθειας που προτείνονται από την
Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης για τον τοµέα 1β.
PE514.867v02-00 8/8 AD\1004142EL.doc
EL
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΤΕΛΙΚΗΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Ηµεροµηνία έγκρισης 24.9.2013
Αποτέλεσµα της τελικής ψηφοφορίας +:
–:
0:
44
0
3
Βουλευτές παρόντες κατά την τελική
ψηφοφορία
François Alfonsi, Catherine Bearder, John Bufton, Francesco De
Angelis, Tamás Deutsch, Rosa Estaràs Ferragut, Danuta Maria Hübner,
Iñaki Irazabalbeitia Fernández, María Irigoyen Pérez, Seán Kelly,
Mojca Kleva Kekuš, Constanze Angela Krehl, Jacek Olgierd Kurski,
Petru Constantin Luhan, Vladimír Maňka, Iosif Matula, Miroslav
Mikolášik, Jens Nilsson, Jan Olbrycht, Wojciech Michał Olejniczak,
Younous Omarjee, Tomasz Piotr Poręba, Ovidiu Ioan Silaghi, Monika
Smolková, Nuno Teixeira, Lambert van Nistelrooij, Oldřich Vlasák,
Kerstin Westphal, Hermann Winkler, ElŜbieta Katarzyna Łukacijewska,
Χαράλαµπος Αγγουράκης, Γεώργιος Σταυρακάκης, Филиз Хакъева
Хюсменова
Αναπληρωτές παρόντες κατά την τελική
ψηφοφορία
Andrea Cozzolino, Joseph Cuschieri, Ivars Godmanis, Juozas Imbrasas,
Karin Kadenbach, James Nicholson, Heide Rühle, Elisabeth Schroedter,
Richard Seeber, Giommaria Uggias, Iuliu Winkler, Андрей Ковачев
Αναπληρωτές (άρθρο 187, παρ. 2)
παρόντες κατά την τελική ψηφοφορία
António Fernando Correia de Campos, Sabine Verheye
EL
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΤΕΛΙΚΗΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Ηµεροµηνία έγκρισης 24.9.2013
Αποτέλεσµα της τελικής ψηφοφορίας +:
–:
0:
44
0
3
Βουλευτές παρόντες κατά την τελική
ψηφοφορία
François Alfonsi, Catherine Bearder, John Bufton, Francesco De
Angelis, Tamás Deutsch, Rosa Estaràs Ferragut, Danuta Maria Hübner,
Iñaki Irazabalbeitia Fernández, María Irigoyen Pérez, Seán Kelly,
Mojca Kleva Kekuš, Constanze Angela Krehl, Jacek Olgierd Kurski,
Petru Constantin Luhan, Vladimír Maňka, Iosif Matula, Miroslav
Mikolášik, Jens Nilsson, Jan Olbrycht, Wojciech Michał Olejniczak,
Younous Omarjee, Tomasz Piotr Poręba, Ovidiu Ioan Silaghi, Monika
Smolková, Nuno Teixeira, Lambert van Nistelrooij, Oldřich Vlasák,
Kerstin Westphal, Hermann Winkler, ElŜbieta Katarzyna Łukacijewska,
Χαράλαµπος Αγγουράκης, Γεώργιος Σταυρακάκης, Филиз Хакъева
Хюсменова
Αναπληρωτές παρόντες κατά την τελική
ψηφοφορία
Andrea Cozzolino, Joseph Cuschieri, Ivars Godmanis, Juozas Imbrasas,
Karin Kadenbach, James Nicholson, Heide Rühle, Elisabeth Schroedter,
Richard Seeber, Giommaria Uggias, Iuliu Winkler, Андрей Ковачев
Αναπληρωτές (άρθρο 187, παρ. 2)
παρόντες κατά την τελική ψηφοφορία
António Fernando Correia de Campos, Sabine Verheye
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου