Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Αι Ιστορικαι Στιγμαι Α' Μέρος


Παρασκευή 2100:01.04.1967: Ο Ταξίαρχος (ΤΘ) Στ. Παττακός, Διοικητής του ΚΕΤ (Κέντρου Εκπαιδεύσεως Τεθωρακισμένων), καλεί εις το γραφείον του τον Υποδιοικητήν, Συνταγματάρχην (ΤΘ) Κωνσταντίνον Μαυροειδήν, και τον Επόπτην Ασφαλείας, Επίλαρχον (ΤΘ) Ηλίαν Θεοδωρόπουλον, και διατάσσει αυτούς όπως θέσουν το Κέντρον εις ενισχυμένον συναγερμόν, βάσει του σχεδίου "ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ"

Παρασκευή 2101:19-01:35.04.1967: Ομιλών εις συγκέντρωσιν Αξιωματικών, Δοκίμων Αξιωματικών και Μονίμων Υπαξιωματικών, ανακοινοί εις αυτούς ότι «αι Ένοπλοι Δυνάμεις της Πατρίδος μας απεφάσισαν να θέσουν τέρμα εις το χάος εις το οποίον ωδηγείτο η Πατρίς υπό της φαύλου πολτικής ηγεσίας της!»

Παρασκευή 2101:35.04.1967: Επανελθών εις το γραφείον του, ενημερούται υπό του Συνταγματάρχού (ΠΒ) Οδυσσέως Τσιλιοπούλου, συνδέσμου μετά του Γ. Παπαδοπούλου. Ακολούθως προσκαλούνται οι αξιωματικοί του ΚΕΤ, λαμβάνουν έκαστος έγγραφον την διαταγήν αποστολής των, και αναχωρούν προπαρασκευαζόμενοι προς εκτέλεσίν της.

Παρασκευή 2101:45.04.1967: Προσέλευσις Συνταγματάρχου Γεωργίου Παπαδοπούλου, Συνταγματάρχου Νικολάου Μακαρέζου και Αντισυνταγματάρχου Μιχαήλ Ρουφογάλη, οι οποίοι και ενημερούνται επί της καταστάσεως της Μονάδος.

Παρασκευή 2102:00.04.1967: Τα άρματα μάχης εξέρχονται του Κέντρου.Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΞΕΚΙΝΑ!

Παρασκευή 2102:00.04.1967: Ο Συνταγματάρχης Νικόλαος Μακαρέζος επιβαίνων μετά του Ιλάρχου Διοικητού του Σχηματισμού, επί του πρώτου άρματος κινείται προς Πεντάγωνον. Ο Συνταγματάρχης Ιωάννης Λαδάς, έχει ήδη διατάξει την κίνησιν κλιμακίων της ΕΣΑ ("Ελληνικής Στρατιωτικής Αστυνομίας") προς σύλληψιν συγκεκριμένων πολιτικών και στρατιωτικών προσώπων. Βάσει του σχεδίου"ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ" εξέρχονται των στρατοπέδων όλαι αι μονάδαι του Λεκανοπεδίου Αττικής.

Παρασκευή 2102:20.04.1967: Αναχωρούν εκ του ΚΕΤ οι Ταξίαρχος Στ. Παττακός, Συνταγματάρχης Γ. Παπαδόπουλος, Συνταγματάρχης Οδ. Τσιλιόπουλος και Αντισυνταγματάρχης Μ. Ρουφογάλης με κατεύθυνσιν το Γενικόν Επιτελείον Στρατού. Αφικνούμενοι μετ' ολίγον κατευθύνονται προς το Γραφείον Α/ΓΕΣ, όστις δηλοί ότι «αναλαμβάνει από της στιγμής αυτής την ηγεσίαν της Επαναστάσεως».

Καταλαμβάνονται τα Ανάκτορα, τα κυβερνητικά κτίρια, η Βουλή, ο ΟΤΕ και οι ραδιοφωνικοί θάλαμοι του ΕΙΡ ("Εθνικού Ιδρύματος Ραδιοφωνίας") εις το Ζάππειον. Διακόπτονται αι τηλεφωνικαί επικοινωνίαι.

Παρασκευή 2103:30.04.1967: Αι Επαναστατικαί Δυνάμεις έχουν θέσει υπό τον έλεγχόν των, το κέντρον της πόλεως των Αθηνών.ΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΠΑΤΤΑΚΟΥ



Βιομηχανία

Ο μέσος γενικός δείκτης βιομηχανικής παραγωγής εσημείωσε κατά 5% άνοδον κατά το 1967 και κατά 8% περίπου εντός του 1968. Η σημειωθείσα αυτή άνοδος κατά 13% περίπου της τελευταίας διετίας κατατάσσει την Ελλάδα εις την τετάρτην θέσιν, εξ επόψεως ρυθμού αυξήσεως της βιομηχανικής παραγωγής, μεταξύ όλων των χωρών-μελών του Ο.Ο.Σ.Α.
Εις την δραστηριοποίησιν του βιομηχανικού τομέως συνέβαλον αποφασιστικώς και τα διάφορα θεσμικού χαρακτήρος μέτρα, ως η συμπλήρωσις καί η συνταγματική κατοχύρωσις της περί προσελκύσεως ξένων κεφαλαίων - δι' επενδύσεως - νομοθεσίας, οι νόμοι <<περί κινήτρων βιομηχανικής αναπτύξεως>> καί περί <<κεφαλειαγοράς>> καί οι νέοι, ευνοϊκοί διά τας μεταποιητικάς επιχειρήσεις, κανόνες χρηματοδοτήσεως της οικονομίας. Τά μέτρα ταύτα συμπληρώνουν οι νέοι θεσμοί ασφαλίσεως τών εξαγωγικών πιστώσεων καί το ενιαίον πρόγραμμα κρατικών προμηθειών. Παραλλήλως, επιτυγχάνεται η διαδικασία, υπό τήν αιγίδα της Ελληνικής Τραπέζης Βιομηχανικής Αναπτύξεως, διά την οργάνωσιν καί ανάπτυξιν τών βιομηχανικών ζωνών, εις επιλεγείσας οκτώ περιοχάς τής χώρας (λεκανοπέδιον Αττικής, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Πάτραι, Ηράκλειον, Πρέβεζα, Καβάλα, Χανία).
Κατά το έτος 1968, εδαπανήθησαν διά τόν σκοπόν αυτόν 90 εκατ. δρχ. Η ανάπτυξις τής βιομηχανικής παραγωγής είναι ανάλογος μέ τόν εκσυγχρονισμόν τών βιομηχανικών μονάδων τής χώρας. Κατά το 1968, εχορηγήθησαν προεγκρίσεις διά τήν εισαγωγήν μηχανικού εξοπλισμού αξίας 950 εκατ. δρχ. (αύξησις 60% έναντι τού 1967) καί άδειαι ατελούς αισαγωγής μηχανημάτων αξίας 231 εκατ. δρχ. (αύξησις κατά 72%). Αι εγκριθείσαι κατά το 1968 επενδύσεις διά τήν επέκτασιν βιομηχανικών καί βιοτεχνικών μονάδων ήσαν της τάξεως τών 961 εκατ. δρχ. (αύξησις έναντι τού 1967 κατά 20%). Τέλος, εντός τού 1968, ιδρύθησαν 60 νέαι ανώνυμοι βιομηχανικαί εταιπίαι, έναντι 41 του 1967, ενώ τά εισαχθέντα νέα μετοχικά κεφάλαια καί αι πραγματοποιηθείσαι νέαι αυξήσεις αυτών ανήλθον εις 2.107 εκατ. δρχ., ήτοι εις ύψος υπερδιπλάσιον του 1967.
Η συμβολή τών επενδύσεων μεταποιήσεως καί ματαλλείων εις τήν συνολικήν ακαθάριστον επένδυσιν παγίου κεφαλαίου εις τήν χώραν, κατά το 1968, εσημείωσεν, έναντι του 1967, αύξησιν κατά 20,3% εις τρεχούσας τιμάς καί 18,5% εις σταθεράς τιμάς 1968. Εξ άλλου, τό εισόδημα εκ τής βιομηχανίας, τό συμβάλλον εις τόν σχηματισμόν του ακαθαρίστου εθνικού εισοδήματος, ηυξήθη κατά 10%.
Η συνολική χρηματοδότησις τής μεταποιήσεως, ανελθούσα τήν 31ην Δεκεμβρίου 1968, εις 33.668 εκατ. δρχ., εσημείωσε, κατά τήν τελευταίαν διετίαν, αύξησιν εξ 9.448 εκατ. δρχ. έναντι 5.088 εκατ. δραχ. τής προηγουμένης διετίας 1965-1966. Σημειωτέον ότι αι μακροπρόθεσμοι χορηγήσεις τής Ε.Τ.Β.Α. καί των λοιπών Τραπεζών Επενδύσεων, διά βιομηχανικάς επενδύσεισ, υπερδιπλασιάσθησαν έναντι τού 1967. Ειδικής πιστωτικής μεταχειρήσεως έτυχεν η βιοτεχνία, χρηματοδοτηθείσα καί εκ τών ειδικών δι' αυτήν κεφαλαίων, διά παγίας εγκαταστάσεις καί κεφάλαιον κινήσεως.
Τό καταναλωθέν διά τήν κίνησιν των βιομηχανικών μονάδων τήσ χώρας ηλεκτρικόν ρεύμα ανήλθε κατά τήν διετίαν 1967-1968 εις 7,8 δισεκατ. κιλοβατώρας, έναντι 4,8 δισεκατ. κιλοβατωρών τής προηγουμένης διετίας.
Αι εξαγωγαί βιομηχανικών καί βιοτεχνικών προϊόντων, κατά το 1968, ήσαν διπλάσιαι τού 1966 και κατά 33% υψηλότεραι τού 1967.



Γεωργία

Διά του 5ετούς προγράμματος οικονομικής αναπτύξεως επιδιώκεται, ως πρός την γεωργίαν, η εκμηχάνισίς της και η βάσει των νεωτάτων τεχνολογικών εξελίξεων ριζική αναμόρφωσίς της, ώστε να καταστή δυνατή η υψηλή ποιοτική και ποσοτική βελτίωσις των προϊόντων της, τα οποία θα δύνανται, επιτυχώς να ανταπεξέρχωνται εις τας συνθήκας ανταγωνισμού του διεθνούς πλοκής εμπορίου γεωργικών προϊόντων. Πρός τούτο έχουν προγραμματισθή ευρύταται επενδύσεις, αλλά και και προσανατολισμός της γεωργίας εις αποδοτικωτέρας καλλιεργείας. Ήδη, κατα το 1968, διετέθησαν υπο του δημοσίου 2.370 εκατομ. δρχ. δι' επενδύσεις εις τον αγροτικόν τομέα έναντι 1.893 εκατομ. δρχ. του έτους 1966.
Πρός οικονομικήν ανακούφισιν των αγροτών και ενίσχυσίν των, η Κυβέρνησις διέγραψεν άπαντα τα πρός την Αγροτικήν Τράπεζαν χρέη των, ανερχόμενα εις 7.380 εκατομμύρια δραχμάς διά τους αγρότας και εις 384 εκατομ. δραχμάς δια τας συνεταιριστικάς των οργανώσεις, εχορηγήθησαν δε εις αυτούς υπο της Αγροτικής Τραπέζης πιστώσεις ύψους 14.339 εκατομμυρίων δραχμών κατα το 1968, έναντι 11.491 εκατομ. δρχ. του 1967.
Διά την ανάπτυξιν και τον εκσυγχρονισμόν της γεωργίας, λειτουγούν 34 ιδρύματα ερευνών, εκπαιδεύονται οι γεωργοί θπο γεωπόνων, οι δέ γεωργικοί συνεταιρισμοί αναδιωργανώθησαν, ώστε να ανταποκρίνωνται επιτυχέστερον εις τους σκοπούς των. Παραλλήλως, η Υπηρεσία Εγγείων Βελτιώσεων του Υπουργείου Γεωργίας και της ΔΕΗ προωθείται ο αγροτικός εξηλεκτρισμός. Ήδη, κατα το 1968, ηλεκτροδοτήθησαν 2.730 αντλητικά συγκροτήματα. Τέλος, διετέθησαν 88.000 στρέμ. πρός αποκατάστασιν ακτημόνων και εγένετο αναδασμός εισ κτηματικάς περιοχάς 49 χωρίων συνολικής εκτάσεως 478.990 στρεμμάτων.
Μέγα ενδιαφέρον επιδεικνύεται δια την βελτίωσιν των συνθηκών ζωής των αγροτών. Το σύνθημα "όχι πλέον παληόσπιτα εις το χωριό" υλοποιήθη δια της στεγάσεως των αγροτών εις συγχρόνους κατοικίας. Πρός τον σκοπόν αυτόν διετέθησαν πιστώσεις 866.575.000 δρχ. εις 36.495 κατά το 1967 και 1.476.567.000 δρχ. κατά το 1968 εις 56.604 αστέγους οικογενείας.
Εξ άλλου, ηυξήθησαν κατά 70% αι χορηγούμεναι υπό του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ) αγροτικαί συντάξεις, καθιερώθη η συνταξιοδότησις των αναπήρων αγροτών, κατέστη δυνατή η παροχή πλήρους νοσοκομειακής περιθάλψεως εις 300.000 άτομα καί ηυξήθησαν τα κονδύλια αποζημιώσεως των αγροτών, τών οποίων αι καλλιέργειαι καταστράφησαν εκ παγετού, χαλάζης κλπ. Το σύνολον των δαπανών του ΟΓΑ δια τα ανωτέρω ανέρχεται εις 4 δις. δρχ. ετησίως.

Δημόσια Έργα


Τά δημόσια έργα αποτελούν ασφαλώς τήν υποδομήν της ελληνικής οικονομίας. Διά τούτο και το πενταετές πρόγραμμα οικονομικής αναπτύξεως (1968-1972), το οποίον ευρίσκεται ήδη είς πλήρη ανάπτυξιν, προβλέπει τήν πραγματοποίησιν επενδύσεων ύψους 47.000 εκατομμυρίων δρχ., εκ των οποίων τά 23.000 εκατομμύρια αφορούν τάς δημόσιας επενδύσεις διά τήν εκτέλεσιν έργων οδοποιΐας καί τήν βελτίωσιν τών σιδηροδρομικών, ατμοπλοϊκών συγκοινωνιών. Διά της εκτελέσεως τών έργων τούτων θά οργανωθούν καλύτερον αι εμπορευματικαί μεταφοραί, η δέ διακίνησις των προϊόντων θά διενεργήται μέ το χαμηλότερον δυνατόν κόστος.
Σήμερον, είς τήν Ελλάδα υπάρχει πλήρες οδικόν δίκτυον, επιδιώκεται δέ η συμπλήρωσις του διά σειράς σημαντικών έργων οδοποιΐας. Συγκεκριμένως, μεταξύ άλλων, η υπό κατασκευήν οδοποιΐα αναφέρεται εις τήν συμπλήρωσιν της αστικής συνδέσεως των σημαντικωτέρων κέντρων της ηπειρωτικής Ελλάδος μετά της προτευούσης καί αυτών των ιδίων μεταξύ των - ιδίως των κέντρων βιομηχανικής καί τουριστικής αναπτύξεως - εις τήν οδικήν σύνδεσιν τής δυτικής μετά της ανατολικής Ελλάδος καί, τέλος, εις τήν επιτάχυνσιν τού ρυθμού κατασκευής καί συνδέσεως τού δευτερεύοντος εθνικού καί επαρχιακού δικτύου τής χώρας.
Δέον νά σημειωθή ότι ήρχισαν ήδη αι εργασίαι διά τήν εκτέλεσιν τού μεγαλυτέρου οδικού έργου, τό οποίον εγένετο ποτέ είς τήν Ελλάδα. Πρόκειται περί μιάς νέας συγχρόνου Εγνατίας οδού, η οποία θά συνδέση τήν Ηγουμενίτσαν, θύραν τής Ελλάδος πρός τήν Δυτικήν Ευρώπην, μέ τήν Αλεξανδρούπολιν, θύραν πρός τήν Ανατολικήν Ευρώπην.
Έξ άλλου, σημαντικά αναπτυξιακά έργα αποτελούν η εντός τού 1970 αποπερατουμένη εθνική οδός Κοίνθου - Πατρών ώς συνέχεια τής εθνικής αρτηρίας Αθηνών - Κορίνθου, Κατερίνης - Θεσσαλονίκης, Χανίων - Ηρακλείου, Θερμοπυλών - Ιτέας - Ναυπάκτου - Αντιππίου, Διδυμοτείχου - Ορεστιάδος, Θεσσαλονίκης - Σερρών - Σιδηροκάστρου, Ξάνθης - Παρανεστίου - Δράμας, Θεσσαλονίκης - Κιλκίς - Πετριτσίου, Κυκλώματος - Χαλκιδικής, Θεσσαλονίκης - Ευζώνων, Ηγουμενίτσης - Πρεβέζης, Ιωαννίνων - Τρικάλων, Κυπαρισσίας - Πύργου, Κυβερίου - Άστρους - Λεωνιδίου, Σπάρτης - Γυθείου - Αρεοπόλεως - Δυρού κ.ά.
Τέλος, εκτός τού εθνικού δικτύου, δημιουργείται ήδη σύγχρονος περιφερειακή οδοποιΐα. Κατά τό 1968, ωλοκληρώθη πρόγραμμα κατασκευής νέων οδών εθνικής κλίμακος μήκους 1.000 χιλιομέτρων καί εγένοντο συντηρήσεις καί βελτιώσεις επί μήκους οδών 8.000 χιλιομέτρων. Απεδόθησαν είς τήν κυκλοφορίαν επαρχιακοί οδοί μήκους 1.200 χιλιομέτρων καί επρογραμματίσθησαν συντηρήσεις καί βελτιώσεις επί ετέρων 26.000 χιλιομέτρων. Απεπερατώθησαν 340 νέοι οδοί.
Πολυάριθμα υπήρξαν τά έργα διά τήν βελτίωσιν καί τόν εκσυγχρονισμόν τών πολυαρίθμων - λόγω τής γεωγραφικής της δομής - λιμένων τής χώρας, ώς τής Ηγουμενίτσης, Πατρών, Βόλου, Μυτιλήνης, Καβάλας, Αλεξανδρουπόλεως, Ηρακλείου, Πρεβέζης, Μεσολογγίου, Κατακώλου, Ραφήνας, Χαλκίδος, Κυλλήνης, Σητείας, Αγίου Νικολάου, Κώ, Κιάτου, Καλύμνου, Ν. Μουδανιών, Αγίου Κηρύκου, Ικαρίας, Μυρίνης, Λήμνου, Καλαμάτας, Σπετσών, Νάξου, Θεσσαλονίκης, τού διαύλου Σκαραμαγκά κ.α.
Διά τήν αναπτυξιν τών αεροπορικών συγκοινωνιών πρός τόν σκοπόν εξυπηρετήσεως εμπορευματικών μεταφορών καί επεκτάσεως τών επιβατικών μεταφορών, εξετελέσθησαν διάφορα σημαντικά έργα εις τά αεροδρόμια τής χώρας. Ενδεικτικώς αναφέρονται τά αεροδρόμια Λήμνου καί Ηρακλείου, τά οποία αποκτούν διαδρόμους μήκους 3.000 μ. καί πλάτους 45, ώστε νά δέχωνται μεγάλα αεροσκάφη καί νά συνδέωνται απ' ευθείας μέ τάς ευρωπαϊκάς χώρας. Τούτο συμβαίνει καί μέ τά αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κερκύρας. Παραλλήλως, δημιουργούνται νέα αεροδρόμια εις διαφόρους περιοχάς τής Ελλάδος, ώς καί ελικοδρόμια εις τάς νήσους, αί οποίαι ήρχισαν ήδη συνδεόμεναι μέ τήν πρωτεύουσαν δι' ελικοπτέρων.
Τό σημαντικώτερον έργον τής Πολιτικής Αεροπορίας είναι η ανέγερσις νέου καταλλήλου κτιρίου εις τόν αερολιμένα Αθηνών, εις τό οποίον εγκατεστάθη η Υπερεσία Ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας, εφωδιασμένη μέ όλας τάς συγχρόνους μηχανικάς καί τηλεπικοινωνιακάς εγκαταστάσεις, τάς οποίας διαθέτουν τά μεγάλα πολιτικά αεροδρόμια τής Ευρώπης καί τής Αμερικής. Εν τώ μεταξύ, από 1ης Ιουνίου 1969 ήρχισε λειτουργούν τό κτίριον τού νέου συγχρόνου εις ανέσεις καί προτύπου εις αρχιτεκτονικήν μορφήν αεροσταθμού επιβατών εξωτερικού. Ο αεροσταθμός ούτος θά εξυπηρετήση σημαντικώς τήν κίνισιν τών επιβατών εξωτερικού, οί οποίοι υπερβαίνουν τά 2.000.000 κατ' έτος.


Εθνική Άμυνα

Οι αριθμοί δια τους εξοπλισμούς αποκαλύπτουν τα ψεύδη του πολιτικού κατεστημένου.
Μέχρι το 1967 ο ελληνικός προϋπολογισμός δεν είχε δαπανήσει ούτε μιαν δραχμήν δια την αγοράν πολεμικού υλικού. Το είδος και το ύφος των εξοπλισμών μας ερυθμίζετο από ξένα κράτη. Ελληνικήν εθνικήν πολιτικήν εξοπλισμών εφήρμοσε η Ελλάς μετά την 21ην Απριλίου 1967. Έτσι, αφού κατηρτίσθησαν τα προγράμματα εξοπλισμών, αγοράσθησαν ταχύτατα 4 υποβρύχια από την Γερμανίαν, εξοπλισμένα με τηλεκατευθυνόμενους πυραύλους, 4 πυραυλάκατοι εκ Γαλλίας (είναι αυταί εις τας οποίας ο Αβέρωφ άλλαξε τα ονόματα!!), 40 υπερσύγχρονα αεροπλάνα Φάντομς και μέγα αριθμόν τορπιλλακάτων και συγχρόνων αρμάτων μάχης τύπου AMX-30 από την Γαλλία.
Το εξοπλιστικόν πρόγραμμα ολοκληρώθη το τέλος του 1973 και αρχάς του 1974. Ηκολούθησαν πολλαί νέαι παραγγελίαι. Έτσι ηγοράσθησαν από την Γαλλίαν 40 υπερσύγχρονα αεροσκάφη Μιράζ F-IC, 60 βομβαρδιστικά CORSAIR-A7 αμερικανικής κατασκευής, 18 μεταφορικά αεροπλάνα C-130 αμερικανικής κατασκευής, 4 πυραυλάκατοι γαλλικής κατασκευής, 100 γαλλικά άρματα μάχης τύπου AMX-30, μέγας αριθμός ελικοπτέρων απο ΗΠΑ και Ιταλίαν, σημαντικός αριθμός τορπιλλακάτων, ως και μεγάλαι ποσότητες αντιαρματικού και ανθυποβρυχιακού υλικού.
Η συνολική αξία των αγορών υπερέβη τα 3000 εκατομμύρια δολάρια και μιλάμε δια χρήματα της εποχής εκείνης. Σημειούται οτι το μέγιστον μέρος των δαπανών της πρώτης φάσεως είχε εξοφληθεί προ της 24/7/1974. Επίσης, προ της ημερομηνίας αυτής είχε πληρωθεί η προκαταβολή (20-25%) της δευτέρας φάσεως εξοπλισμών και είχαν συναφθεί τα απαραίτητα μακροπρόθεσμα δάνεια (ενδεικτικόν της λίαν υψηλής δανειοληπτικής ικανότητος της χώρας) από το εξωτερικόν.
Η πρώτη μοίρα Φάντομ και άπαντες οι λοιποί εξοπλισμοί της πρώτης φάσεως είχαν παραληφθεί και ενταχθεί εις το σύστημα αμύνης της χώρας προ του Ιουλίου 1974. Είναι μια απάντησις εις τα γελοία ψεύδη οτι η Ελλάς δεν ήτο εξοπλισμένη (η Τουρκία δεν διέθετε αεροπλάνα Φάντομς) και οτι εις τα κιβώτια οπλισμού ευρίσκοντο πέτρες αντί όπλων!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια :