Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

ΠΟΙΟΙ ΧΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ-ΑΝΩ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΒΑΘΙΑ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ-ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΜΕ ΠΑΤΙΝΙ ΘΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ-ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΝΤΡΟΠΗΣ

teli-kykloforias

Πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη θα κληθούν να βάλουν χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ λόγω των αλλαγών στη φορολογία που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Στο όνομα της εφαρμογής ενός δικαιότερου τρόπου φορολόγησης για τους ιδιοκτήτες των ΙΧ αναμένεται αύξηση του συνολικού φορολογικούς βάρους στα αυτοκίνητα προκειμένου να καλυφθούν οι μαύρες τρύπες του προϋπολογισμού και να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι για φέτος και τα επόμενα χρόνια που θα συμφωνηθούν με τους θεσμούς.
Ας δούμε τώρα κάθε μια εξαγγελία χωριστά και τι σημαίνει για τους ιδιοκτήτες ΙΧ.
Εξαγγελία
Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
Τι σημαίνει

Η κατάργηση του κριτηρίου κυβισμού και ο υπολογισμός της φορολογητέας αξίας κάθε καινούριου οχήματος με βάση την εργοστασιακή αξία θα οδηγήσει με βεβαιότητα στην αύξηση της τελικής τιμής πώλησης των οχημάτων από ένα όριο και πάνω. Το πιθανότερο σενάριο προβλέπει την αύξηση της λιανικής τιμής των αυτοκινήτων εργοστασιακής αξίας άνω των 20.000 ή 25.000 ευρώ μέσω της αύξησης του τέλους ταξινόμησης. Το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται σήμερα με συντελεστή 5% έως 50% (για τα τελευταίας αντιρρυπαντικής οδηγίας οχήματα) ανάλογα με τον κυβισμό. Αντίθετα για τα οχήματα χαμηλότερης αξίας αν υπάρξει κάποια μείωση τιμής θα είναι περιορισμένη.
Εξαγγελία
Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
Τι σημαίνει
Οι αλλαγές αυτές, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς μεταχειρισμένων οχημάτων, θα οδηγήσουν σε αύξηση του συνολικού κόστους εισαγωγής και πώλησης μεταχειρισμένων οχημάτων.
Εξαγγελία
Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
Τι σημαίνει
Η εξαγγελία αυτή μεταφράζεται σε αύξηση του φορολογικού κόστους κατοχής των αυτοκινήτων ηλικίας άνω των 15 ή 20 ετών μέσω της επιβολής ενός ειδικού τέλους. Το ειδικό αυτό τέλος θα μπορούσε να πάρει τη μορφή της προσαύξησης των ετήσιων τελών κυκλοφορίας (π.χ. προσαύξηση 20%)
Εξαγγελία
Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
Τι σημαίνει
Η αλλαγή αυτή σημαίνει το τέλος του μέτρου της απόσυρσης με τη μορφή που το γνωρίζουμε, δηλαδή της έκπτωσης από το τέλος ταξινόμησης. Ουσιαστικά θα επιδοτείται με ένα ποσό η αγορά οχήματος χαμηλής εργοστασιακής αξίας στην περίπτωση που ο αγοραστής αποσύρει παλαιότερο όχημα.
Εξαγγελία
Προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα με βάση την αξία τους
Τι σημαίνει
Η αλλαγή αυτή οδηγεί σε δραστική μείωση του ετήσιου τεκμηρίου για οχήματα υψηλού κυβισμού αλλά χαμηλής εμπορικής αξίας, ενώ θα αυξηθεί δραστικά το τεκμήριο διαβίωσης για την αγορά νέων οχημάτων υψηλής εμπορικής αξίας. Για παράδειγμα, ο φορολογούμενος που θα αποκτήσει ένα τζιπ 2.000 κυβικών που έχει εμπορική αξία 40.000 ευρώ θα έχει αυξημένο τεκμήριο σε σχέση με αυτό που του χρεώνεται σήμερα.
Αυτό που δεν αναφέρεται στις εξαγγελίες, αλλά θεωρείται δεδομένο πως θα αλλάξει είναι το σημερινό σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, το οποίο για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν έως και τον Οκτώβριο του 2010, γίνεται αποκλειστικά με τον κυβισμό ενώ για νεότερα οχήματα αποκλειστικά με βάση τον όγκο των εκπεμπόμενων ρύπων. Αυτό που αναμένεται είναι η αύξηση των τελών για νεότερα οχήματα υψηλής εμπορικής αξίας, ενώ κινδυνεύει και η πλήρης απαλλαγή από τέλη για οχήματα που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους .
ΠΗΓΗ capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :